جذب مشتری از طریق فیس بوک

تعداد رو به افزایشی از کسب و کارها ، در حال روی آوردن به جذب مشتری از طریق فیس بوک می باشند .

به دلیل آن که این سایت ، محبوب ترین و مشهورترین رسانه اجتماعی ، با میلیونها کاربر و صفحه می باشد ، که با استفاده از آن به راحتی می توان با کاربران اینترنت در تعامل بود .

گرچه برای رسیدن به موفقیت ، باید به این نکته توجه داشت که تبلیغات از طریق فیس بوک ، تفاوت محسوس و قابل توجهی با تبلیغات از طریق موتورهای جستجو دارد ، و این تفاوت باعث به وجود آمدن چالش و رقابت در تبلیغات ، از طریق بزرگترین سایت رسانه اجتماعی ، یعنی «فیس بوک» شده است .

در موتورهای جستجو ، هنگامی که فردی با استفاده از عبارت کلیدی خاصی ، محصولی را جستجو می کند ، با کلیک بر روی تبلیغ مورد نظر به سایت دیگری منتقل خواهد شد .

اما هرگز با اطمینان کامل این کار را انجام نخواهد داد ، زیرا از محتویات سایت مطلع نیست .

اما فیس بوک کاملاً متفاوت تر ، راحت تر و اجتماعی تر است و اساساً کاربران برای برقراری همین ارتباط اجتماعی ، از فیس بوک استفاده می کنند .

آنها میتوانند به راحتی به عکس ها نگاهی بیندازند ، از وضعیت های یکدیگر آگاه شوند و …

کاربران فیس بوک معمولاً دوست دارند در فیس بوک بمانند ؛ و جابجا شدن از سایتی به سایت دیگر با کلیک کردن بر روی تبلیغات ، اصلاً برایشان خوشایند نیست .

برای اینکه بتوانیم مفهوم بازاریابی اینترنتی از طریق فیس بوک را بهتر به شما منتقل کنیم ، میتوانیم بگوییم که بازاریابی اینترنتی از طریق فیس بوک ، راهی است برای ترویج و گسترش دادن کسب و کار خود، پس از راه اندازی آن .

در بازاریابی اینترنتی و تبلیغات از طریق فیس بوک ، شما قادر خواهید بود که با استفاده از مؤلفه هایی نظیر سن ، جنسیت و محل افراد ، گروه مخاطبان مورد هدف خود را که می خواهید تبلیغ های شما را ببینند ، دسته بندی کنید .

به عنوان مثال اگر مخاطب تبلیغات شما مردانی با سن ۲۴ سال هستند ، که در ایران زندگی میکنند و به ورزش علاقه دارند ، می توانید به راحتی آن ها را هدف گذاری کنید و کاری کنید که تبلیغات شما توسط این گروه از کاربران فیس بوک دیده شود .

تبلیغات ایده آل از طریق فیس بوک شامل یک عکس و یک عبارت یا جمله ای جذاب است که توجه مخاطبان مورد هدف شما را جلب می کند .

چند نکته مهم در ارتباط با جذب مشتری از طریق فیس بوک :

این نکته بسیار حائز اهمیت است که تبلیغات شما باید تازه باشد .

زیرا به دلیل سرعت گسترش تبلیغات در فیس بوک، تبلیغات به سرعت ، کهنه و تکراری می شود که باعث پایین آمدن تعداد کلیک بر روی تبلیغ شما میگردد .

زیرا که تکراری بودن تبلیغات از جذابیت آن می کاهد .

شما میتوانید یک محصول و یا یکی از خدماتی که ارائه می دهید را در دراز مدت به عرصه فروش بگذارید ، اما باید به طور مداوم تبلیغات آن را تغییر دهید تا تعداد کلیک بر روی تبلیغات شما افزایش پیدا کند .

با توجه به این نکته که کاربران فیس بوک تمایلی به خارج شدن از آن را ندارند ، باید بدانید که کاربران را به کجا هدایت کنید .

فرستادن آن ها به صفحه وب سایت شما بهترین گزینه نیست ، زیرا که کاربران به راحتی صفحه شما را می بندند ، زیرا هیچ تمایلی به خارج شدن از محیط فیس بوک ندارند .

در عوض با استفاده از راه حل های بازاریابی اینترنتی از طریق فیس بوک ، میتوانید کاربران فیس بوک را به Fan Page خود هدایت کنید ، که ویژگی هایی نظیر خرید اینترنتی در آن گنجانده شده .

گرچه کلیک کردن بر روی «خرید اینترنتی» کاربران را از فیس بوک خارج خواهد کرد ، اما در واقع در این مرحله خارج شدن از صفحه فیس بوک هیچ اشکالی ندارد ، زیرا شخصی که بر روی این عبارت کلیک میکند ، قطعاً قصد خرید دارد .

در نتیجه ، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی از طریق رسانه های اجتماعی و به خصوص مشهورترین و محبوب ترین آن ها یعنی فیس بوک ، کاملاً با تبلیغات در گوگل و یا موتورهای جستجو تفاوت دارد .

کاربران به گوگل می روند تا به اطلاعات دیگری نیز دسترسی پیدا کنند ، اما کاربران فیس بوک به فیس بوک مراجعه می کنند تا به صورت کارآمدتر با محصولات و خدمات مورد علاقه خود ، مرتبط باشند و به جای باز کردن چندین سایت متفاوت و جا بجا شدن بین آن ها ، در یک صفحه همه محصولات مورد علاقه خود را پیدا کند و از طریق تبلیغات مرتبط از اطلاعات آن ها آگاه شوند .

و باید در نظر داشته باشید که تبلیغات شما باید برای کاربران جذاب و دارای اطلاعات مفید باشد ، تا پس از جذب شدن اولیه ، با یکی کلیک به سمت اطلاعات ، بیشتر هدایت شود .

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گروه طراحی سایت حامیم وب در کرج می باشد.